Projekt skončil v roce 2013

zpět na detail: Anglicky všemi smysly není nesmysl

seznam všech úvah

Angličtina všemi smysly není nesmysl

Budu psát o workshopu, který jsem si vybrala jako ten poslední, ten, který mě zajímal nejméně, protože všechny ostatní, které mě zajímaly už byly obsazeny. Nesl název Angličtina všemi smysly není nesmysl a nakonec mě zaujal ze všech nejvíce. Zvolen byl víceméně proto, že mi chyběl ještě jeden do počtu, abych získala kredity.
Tento seminář, asi jako většina ostatních byl určen pro budoucí učitele, mě, jakožto studentce neučitelského oboru Veřejné správy objasnil to, proč mi angličtina není tak blízká, proč nemám dobrou výslovnost a ukázal, na co si mám dát pozor, až budu jednou svoje děti učit základy angličtiny. V neposlední řadě mi přinesl přesvědčení, že při výběru učitele pro moje dítě musím dát pozor na to, jakou formou výuky probíhá vzdělávání, aby bylo efektivní a aby si k jazykům dítě udělalo kladný vztah a učilo se ho s chutí.
Myslím si, že tento workshop měl být povinný pro všechny budoucí i stávající kantory anglického a vůbec kteréhokoliv cizího jazyka, protože výuka, která nám byla představena byla dokonalou ukázkou toho jak to bohužel ve většině případů není, ačkoliv by to tak mělo být.
Když zavzpomínám na moji první výuku angličtiny, myslím, že ze všech smyslů, které byly v kurzu zdůrazňovány jsme využívali jednoho, maximálně dvou. Další vzdělávání se snad vzděláváním ani nazývat nedá, učitelka na základní škole byla naprosto flegmatická k výsledkům, které bychom měli dosáhnout. Jediné co jsme dělali bylo psát taháky na slovíčka, protože rozdala test a odešla, vrátila se za několik minut a potom téměř všichni měli jako zázrakem jedničky, maximálně dvojky. Na to, z které knihy dělá čtvrtletní či pololetní testy jsme taky přišli hned, nemůžeme se tedy divit, že jsem na střední škole měla velké problémy rozumět i základům. Ano, nemůžu to svádět jen na učitelku, byla to také moje chyba, že jsem se neučila a nechávala to takové pohodlnější variantě. Co ovšem chcete od teenagera, který se přidává ke zbytku spolužáků využívajících pohodlného získávání jedniček… Na střední škole jsem měla vydřené trojky. Doteď mám blok s aktivním používáním angličtiny, výslovnost mi dělá velké problémy a jako jediné východisko vidím odjet na delší dobu někam do země kde se mluví anglicky a jazyk se naučit praxí, kombinací se studováním gramatiky a doplňováním slovní zásoby.
Za tento seminář jsem opravdu ráda, byl veden zajímavou formou, praktické ukázky a zapojení posluchačů do přednášky, video ukázky s výukou na základní škole jistě dodaly inspiraci všem budoucím učitelům, kteří chtějí být dobrými učiteli. V mém případě bude největším přínosem pro moje děti, u kterých budu pečlivě vybírat učitelku angličtiny, aby měli správný základ a chuť učit se.