Projekt skončil v roce 2013

zpět na detail: Anglicky všemi smysly není nesmysl

seznam všech úvah

Anglicky všemi smysly není nesmysl

Doposud jsem vždy psala úvahu na téma workshopu, který mě hodně bavil, zaujal nebo se mi líbil přístup lektora. Dnes jsem se ale rozhodla, že napíšu úvahu o workshopu, který zklamal mé očekávání.
Když jsem uviděla název - Anglicky všemi smysly není nesmysl - řekla jsem si: "Super, konečně něco do angličtiny!" Tento cizí jazyk mě totiž opravdu baví a vzhledem k tomu, že jednou budu učit na 1. stupni, byl pro mě tento workshop "povinnost". Sice mám před sebou ještě tři roky studia, ale přece jenom už se blíží praxe a já se budu muset nějakým způsobem naučit chystat přípravy na hodinu a hlavně vymýšlet různé zajímavé aktivity. Rozhodně bych nechtěla skončit jako nudná učitelka, která každou hodinu dělá s žáky jen cvičení z učebnice, a děti se nudí. Těšila jsem se tedy na to, že tady získám spoustu nových námětů a nápadů do hodin.
Paní lektorka byla pro výuku angličtiny opravdu zapálená a hned od začátku se na to vrhla s vervou, nicméně to na mě bylo až moc. Upozornila nás, že svůj seminář povede tak, jako bychom my byli děti, které jednou budeme učit. Důvod byl, abychom si vše vyzkoušeli a tím lépe zapamatovali. Řekla jsem si: "Dobrý nápad, to, co si člověk zkusí, mu v té hlavě zůstane o trochu déle." Potom jsme dostali metodickou pomůcku na výuku výslovnosti a ještě Shrnutí aktivizačních technik při výuce angličtiny. Z toho jsem měla opravdu radost, protože jsem si nemusela nic psát a mohla jsem dávat pozor.
Celý workshop byl směrovaný k tomu, abychom se nebáli v hodinách angličtiny zpívat a pohybovat se. S tím určitě souhlasím. Pro děti je pak hodina rozhodně zajímavější a určitě si z toho mohou i více zapamatovat, nicméně jak minuty ubíhaly, začala jsem nabývat dojmu, že děti v hodinách paní lektorky nedělají nic jiného, než že zpívají.
Hned první aktivita, s kterou jsme začali, byl zpívaný pozdrav s klavírním doprovodem – znělo to moc pěkně, ale když jsme všichni museli stát a zpívat to v průběhu workshopu několikrát dokola, začala jsem se trochu nudit. Myslím si, že je dobré, abychom si zkusili jednotlivé úkoly, které budeme dělat s žáky, ale některé skutečně jednoduché aktivity trvaly zbytečně dlouho a zbytečně se opakovaly. Jsme dospělí a chápeme věci poněkud rychleji, než děti na 1. stupni. Tohle podle mě paní lektorka podcenila.
Když jsme každou aktivitu zkoušeli dokola asi 10 minut, opravdu to ve mně neprobouzelo dobrý pocit a nebylo to zábavné. Myslím si, že lektor by měl reagovat na posluchače, a když vidí, že to "začíná usínat", měl by něco změnit. Mezi těmito aktivitami nám byla puštěna 2 videa, kde byla závěrečná vystoupení tříd, které paní lektorka učila, a děti tam v praxi dělali zmiňované aktivity. To je další věc, která mě zrovna nenadchla, protože videa byla hodně dlouhá a velice podobná. Když už nám byly dané aktivity vysvětleny, my jsme si je nejednou vyzkoušeli, není už nutné se na ně ještě dvakrát dívat.
Celkově mě workshop zklamal, protože jsem čekala, že si toho vyzkoušíme víc. Myslím si, že 8 aktivit je na 3 hodinový seminář opravdu málo. Každopádně nechci jen hanit. Fonetická cvičení, která nám byla dána k dispozici, jsou super. Je potřeba, aby se děti dobře naučily zvuky, které z češtiny neznají a tato cvičení mi v tom budou nápomocná. Nápady, které jsem na workshopu získala, určitě v praxi použiji, jen mě mrzí, že jich nebylo víc.