Projekt skončil v roce 2013

zpět na detail: Řízení základní školy, postřehy ředitele

seznam všech úvah

Řízení základní školy, postřehy ředitele

Ve čtvrtek 20.10. 2011 jsem se zúčastnila workshopu na téma Řízení základní školy, postřehy ředitele.
Na tento workshop jsem se velmi těšila, neboť jsem očekávala, že se dozvím mnoho užitečných a velmi cenných informací a spoustu užitečných rad do učitelského života. Moje očekávání bylo splněno ihned na začátku, když pan ředitel vstoupil do místnosti. Jelikož jsem v říjnu ještě nebyla na žádné praxi, dozvěděla jsem se například, co mě čeká a nemine v mém povolání učitele. Odnesla jsem si spoustu postřehů, které jsem si musela ihned poznačit, protože mě velice zaujaly. Dozvěděla jsem se nejenom teorii, ale také důležité informace z praxe. Jak to doopravdy ve škole chodí, co musí učitel všechno splnit, vypsat, sepsat apod. Že je nesmírně důležité mít nejenom kladný vztah se žáky, ale také s jejich rodiči. Podle mě se pohled na učitele hodně změnil. Dříve si lidé učitelů více vážili, dnes to mu je právě naopak.
Workshop byl také velmi zajímavý v tom, že pan ředitel měl pro nás připravenou prezentaci své školy. Bylo tam spoustu věcí, které mě zaujaly. Pan ředitel měl s sebou školního maskota, se kterým se žáci setkávají již v první třídě. Velmi si svou školu vychvaloval.
Každý žák na začátku školního roku dostane seznam kritérií a pak hodnocení, podle kterého bude celý školní rok hodnocen, takže žák již v září ví, jak bude hodnocen a co má splnit.
Díky mnoha těmto aktivitám se žáci lépe poznají, lépe a hlavně dříve se skamarádí. Podle pana ředitele se žáci do školy více těší a tak by to mělo být ve všech školách a nejenom základních. Je zbytečné, aby žák chodil do školy vystresovaný, co ho zase čeká. Naopak, žák by se měl do školy těšit. Děti mají mít takové podmínky, aby se jim ve škole nejenom dobře učilo, ale také hlavně líbilo, což je podle mého vůbec to nejdůležitější, když je vhodné a příznivé prostředí tak jde všechno lépe.
Pan ředitel se zájmem vyprávěl o své škole, celý workshop měl velmi pěkně připravený.
Ředitel dokázal vytvořit ze školy takovou školu, kde jsou přesně vymezené povinnosti, ale také práva každého, nejenom žáka. Dokázal ze školy vytvořit velice funkční systém, který si nenechá nikým a ničím narušit a toho se velmi cením.
Mé celkové dojmy z workshopu jsou optimistické pozitivní a věřím, že i do budoucna přínosné. Jsem tedy ráda, že jsem se workshopu zúčastnila. Pan ředitel byl velmi optimistický a správně naladěný a tak by to mělo být ve všech školách.