Projekt skončil v roce 2013

zpět na detail: Dramapedagogické postupy pří výuce cizích jazyků

seznam všech úvah

Dramapedagogické postupy při výuce cizích jazyků

Tato víkendová akce byla moje vůbec první zkušenost s pedagogikou v praxi. Ani jsem neměla tušení, co mám očekávat. Jak bude víkend probíhat? Budou lektoři příjemní? Bude mi tento kurz vůbec k něčemu dobrý? Odpověď pro mě byla milým překvapením.
Celá „víkendovka“ probíhala v areálu Sluňákov, díky kterému byla navozena neuvěřitelně příjemná atmosféra – velké místnosti obložené světlým dřevem, obrovská okna od podlahy až po strop a milý personál. Člověku se hned zpracovávají nové informace lépe, když je v pohodovém prostředí. Navíc nám krásně vyšlo počasí a všechny místnosti byly tak dokonale prosluněné, že název Sluňákov je zcela na místě.
Přístup lektorek byl také úžasný. Hned v úvodu ze mě spadla nervozita, protože jsem věděla, že jsme všichni na jedné lodi, snažíme se naučit něco nového a nemá cenu řešit případné přeřeky nebo drobná nedorozumění během improvizovaných scének. Na začátku jsem měla obavy z toho, že se třeba ztrapním, ale když se něco zrovna nepovedlo všichni to brali sportovně a s úsměvem.
Přišlo mi, jako bychom byli celý víkend uzamčeni v takové bublině, kde jsou na sebe lidé příjemní, upřímně si navzájem sdělují své názory, ať už jde o pochvaly nebo rady jak něco vylepšit. Kéž by to takto fungovalo i ve skutečném životě, ale co si budeme povídat, realita je poněkud jiná. Lidé normálně nebývají tak přístupní a otevření, aby upřímně říkali, co si myslí nebo aby patřičně ocenili něčí dovednosti. Proto se mi postoj všech zúčastněných velmi zamlouval.
A samotná náplň celého workshopu? Šlo o dramapedagogické postupy při výuce cizích jazyků, takže jsme si samozřejmě vyzkoušeli nejrůznější metody, které by se daly ve škole uplatnit a samozřejmě došlo i na nějaké ty divadelní scénky. Jedním z úkolů bylo například nakreslit panáčka a části jeho těla vybarvit podle toho, jaký cizí jazyk pro nás reprezentují. Někdo měl angličtinu v srdci - jako srdeční záležitost, u jiného zbarvení líček znamenalo vášeň pro francouzštinu, další měl na puse nakreslenou němčinu, protože ji denně používá atd. V dalších aktivitách hrály také roli subjektivní názory a jejich uplatnění. Celkově kurz splnil má očekávání a doporučila bych ho všem, kteří si o tuto problematiku zajímají.
Já studuji obor sociální práce, takže učitelství jako takové se mě v podstatě netýká, ale této akce jsem se zúčastnila, abych si rozšířila obzory, získala nové poznatky a zkušenosti. Tento cíl tedy považuji za splněný. Těším se na další podobné akce a věřím, že pro mě budou minimálně stejně přínosné, jako byla tato. Děkuji.