Projekt skončil v roce 2013

zpět na detail: Dramapedagogické postupy pří výuce cizích jazyků

seznam všech úvah

Dramapedagogické postupy při výuce cizích jazyků

Když jsem se rozhodla pro tuto víkendovou akci, nevěděla jsem, co mám od ní očekávat, jak bude probíhat? Jmenovala se dramapedagogické postupy při výuce cizích jazyků. Budu hrát jenom divadlo? A to není vše. Jak bude vypadat prostředí, ve kterém budu celý víkend? Co lidé kteří tam budou se mnou, budou fajn? A ještě jedna důležitá věc, bude mi zkušenost, kterou získám k něčemu užitečná? Budu moci použít to co se dozvím k výuce cizího jazyka? Budu umět dětem ještě více zpestřit hodinu?
Okolí Sluňákova jsem poznala již dříve, když naše školička, ve které pracuji, zde strávila celý den s dětmi. Velmi se mi zde líbilo, ale prostory uvnitř jsem si nedokázala představit. Byla jsem mile překvapená, našla jsem zde krásné a prosvětlené prostory.
Lektorky byly velmi příjemné. Byla jsem velmi spokojena po celý víkend. Myslím si, že všichni jsme byli plni očekávání. Doslova jsme hltali veškeré nové informace, nápady které bychom mohli použít v praxi. Nedošlo jen na běžné informace, ale zúčastnili jsme se hlavně aktivně. Hráli jsme scénky, u nich jsme se velmi zasmáli, mnohým z nás tekly i slzy. Jednou ze scének byla ta ,ve které jsme se rozdělili do skupinek , vzpomněli si na školní léta a zahráli příběh. Další scénka se týkala naší fantazie o to více, že jsme dostali na výběr jen tato slova : černá nebo bílá, ano nebo ne, já nebo ty a museli jsme zahrát scénku. Dlouho jsem se tak nezasmála. Zamýšleli jsme se například velmi intenzivně při malování jazykového panáčka. Každý si na papír namaloval postavu a do ní zakresloval barvičkami cizí jazyky. Pro někoho byla srdeční záležitostí hlavně angličtina, někdo ji naopak bral jako svůj pracovní nástroj. Co se týká jiných cizích jazyků, mnohdy jsme měli přání se je do budoucna naučit. Další velmi zajímavou aktivitou bylo domyslet konec pohádky O tlusté princezně. Nebylo to vůbec jednoduché, ale nápadů jsme měli mnoho. Některé pasáže jsme si dokonce i zahráli. Velmi mě zaujalo skládání básniček, mnoho z nás ani nevědělo, že má básnické střevo. Jednou z těch nejzajímavějších básniček byla pro mě Rybí báseň. To jsem opravdu ještě nikdy neviděla. I děti, když jsem jim to ve škole přednesla tak se jim to moc líbilo a hned se ji taky naučili.
Studuji učitelství pro 1. stupeň, již 10 let učím na základní škole a myslím si,že tato víkendová akce mi velmi pomohla, abych si spoustu věcí uvědomila a zařadila je, kam opravdu patří.