Projekt skončil v roce 2013

zpět na detail: Kreativní využití videa ve výuce angličtiny (anglicky)

seznam všech úvah

Kreativní využití videa ve výuce angličtiny (anglicky)

Musím přiznat, že jsem od tohoto workshopu moc neočekávala. Využití videa v hodinách angličtiny? To je přece každému jasné, pustíme ve výuce film v anglickém jazyce, pokročilejším studentům bez titulků, méně pokročilým s anglickými titulky a po filmu se jich zeptáme o čem film byl. Tímto je donutíme vnímat anglický jazyk, rozumět mu, ale i aktivně ho použít.
Nicméně díky tomuto workshopu jsem se dozvěděla o mnoho jiných rozličných metodách, jak video použít. Metod, které jsou dle mého názoru velice hravé a zábavné..
Ovšem abych nepřeskakovala – jak to vlastně na Workshopu vypadalo? Workshop se konal v sále Domu dětí a mládeže, kde se nás sešlo (oproti jiným workshopům) poměrně málo – takže ačkoliv se mnozí zprvu lekli lektorovy plynulé angličtiny a jeho hbitým otázkám, po chvilce si všichni zvykli a uvolnili se. Snad právě díky menší skupině se anglicky téměř nikdo nestyděl mluvit.
Hned na úvod nám lektor rozdal lístečky s pomíchanými větami, které měly dávat po poskládání smysl – tedy nějaký příběh. V tu chvíli jsem si v duchu říkala, jestli jsem na správném workshopu, řešení spojovaček a dávání dohromady anglické věty tak, aby dávaly smysl je přece známé cvičení a s videem to moc souvislost nemá. Vtip byl však v tom, že věty byly takového typu, kdy je každý mohl poskládat trochu jinak, každý k tomu mohl přidat jiné své myšlenky a tak nám vzniklo mnoho různých příběhů. A jak to mělo souvislost s videem? Věty byly vybrány z filmu, který jsme si po všech svých verzích pustili a zjistili, jak to vlastně bylo doopravdy. Podle mého názoru je tato metoda pro děti velice obohacující – nejen, že používají anglický jazyk a posléze ho poslouchají, musí být také kreativní a zcela jistě to v nich probudí zvědavost. A není právě zvědavost ta hlavní vlastnost, které chceme při výuce jakéhokoliv předmětu dosáhnout, aby byla co nejefektivnější?
Poté nám lektor pustil ukázku z filmu, vypnul však zvuk – mohli jsme tedy pouze odhadovat, kdo vlastně byli hlavní postavy, o čem se bavili, jaké byly jejich motivy jednání, u čehož jsme se všichni docela pobavili, neboť některé návrhy a nápady byly opravdu kreativní. Tuto metodu bych taktéž hodnotila jako velice přínosnou, stejně jako předchozí metoda probudí v dětech zvědavost a kreativitu..
Dále jsme si potrénovali nejenom angličtinu, ale i svoji paměť. Lektor nám pustil ukázku z filmu Po čem ženy touží, kdy Helen Hunt vyjmenovávala znuděnému Melu Gibsonovi různé ženské věci typu řasenka, silonky, krém proti vráskám, které jsme si měli zapamatovat a posléze vyjmenovat. Kdyby mi jako studentovi byly ve výuce pouštěny ukázky z těchto typů filmů, myslím, že bych rozhodně nepočítala poslední minuty do konce hodiny, jak to u mě bývávalo zvykem.
Workshop mě opravdu mile překvapil a celkově bych ho hodnotila velmi pozitivně. Líbilo se mi, že lektor mluvil po celou dobu anglicky a atmosféra na workshopu byla uvolněná… A jelikož studuji anglický jazyk a jednou ze mě možná bude paní učitelka angličtiny, byl pro mě tento workshop velice přínosný a doufám, že v budoucnu tyto kreativní metody využití videa ve své výuce využiji.