Projekt skončil v roce 2013

zpět na detail: Příprava kmenového učitele na příchod dítěte s postižením do běžné ZŠ

seznam všech úvah

Příprava kmenového učitele na příchod dítěte s postižením do běžné ZŠ

Vybrala jsem si workshop s názvem Příprava kmenového učitele na příchod dítěte s postižením do běžné základní školy. Workshop jsem si vybrala, protože mě zaujal jeho název a chtěla jsem se dozvědět více na danou tematiku. Vybrala jsem si také tuto tématiku, protože jsem se ještě osobně nesetkala s postiženým žákem na základní škole a chtěla jsem vědět, jak bych se měla zachovat, jako budoucí učitelka, kdyby mým žákem bylo dítě s postižením. Při první části workshopu jsem si zkusila představit, jak hrozné musí mít dítě s postižením. Nikdy jsem nad tím nepřemýšlela a tento workshop mě donutil se nad tímto problémem zamyslet. Jak to musí být pro oba dva rodiče těžké se s tímto vyrovnat. Nemohu říci, jak bych se s tím vyrovnala já osobně, ale určitě bych se snažila najít pomoc, která by mi s tím pomohla. Pro tyto rodiče je komunikace velmi těžká, pořád slyší od všech ostatních lidí, že je chápou a že jim rozumí a přitom to tak nejspíš není. Během workshopu nám lektorka ukázala dva typy rodičů – spolupracujícího a nespolupracujícího rodiče. Ukázala nám, že se spolupracujícím rodičem se dá vždycky nějak domluvit a na nespolupracujícího rodiče je důležitá volba slov, díky kterým se z něho může stát spolupracující rodič. Na druhou stranu si zatím nedovedu představit sebe, jako učitelku, která se má starat o děti mezi kterými bude i dítě s postižením. Myslím si, že to pro učitele musí být velmi namáhavé zvládnout celou třídu a k tomu se starat ještě o dítě s postižením, které by nemělo asistentku. Lektorka nám během workshopu vyprávěla příběhy ze života, kdy pracovala s postiženými dětmi. Tyto příběhy mě velmi zaujaly a uviděla jsem jiný pohled na tuto věc. Líbil se mi také pohled lektorky na postižené děti a překvapilo mě, že i ona má doma postižené dítě. Kdyby snad její dítě postižené nebylo, zabývala by se tím i ve svém profesním životě? Dále nás lektorka seznámila s pojmy, které se ve speciální pedagogice používají a také nám vysvětlila rozdíly mezi různými druhy postižení. Workshop Příprava kmenového učitele na příchod dítěte s postižením do běžné ZŠ se mi velmi líbil a dal mi spousty rad a ponaučení do mého budoucího povolání učitele. Byl velmi dobře podán, byl poutavý, místo teorie zde byly využity ukázky z praxe, které jsou mnohem více poučné a zajímavé. Tento workshop bych doporučila všem, kteří se chtějí stát učitelem na základní škole, určitě jim jejich profesi usnadní a pomůže jim v jejich začátcích.